Γιάννενα: 2 βράδια-3 μέρες στην «Ασημένια Πόλη» (μέρος 2ο)

Τα Γιάννενα είναι μια πόλη για κάθε εποχή. Έτσι κι αλλιώς, κάθε εποχή βρέχει. Περισσότερο το χειμώνα φυσικά αλλά σε γενικές γραμμές ο καιρός επιφυλάσσει συχνές και υγρές εκπλήξεις.

Στις μέρες που μείναμε, απολαύσαμε δυο καλές καλοκαιρινές μπόρες. Καμιά από αυτές δεν πτόησε τους Γιαννιώτες, μιας κι είναι απόλυτα συνηθισμένοι στα τσαλιμάκια τ’ ουρανού.

Μια από αυτές την απολαύσαμε (κυριολεκτικά) με ίσως την ωραιότερη θέα της πόλης, στην “Φρόντζου Πολιτεία

Αλλά όλα με τη σειρά τους!

Αν θέλετε να δείτε τί είδαμε και τί κάναμε στην ιδιαίτερη αυτή πόλη την πρώτη μέρα, ξεκινήστε από το » Γιάννενα: 2 βράδια & 3 μέρες στην Ασημένια Πόλη (μέρος 1ο) «

Άποψη Χώρου Δωδώνης – Φωτό από Νόα

Μέρα δεύτερη

Ήταν σχεδόν σίγουρο ότι οι γιοί μας δε θα μας ακολουθούσαν στην πρωινή εξόρμηση της μέρας νούμερο 2.

Ο προορισμός ήταν 30 λεπτά έξω από τα Γιάννενα, στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης.

Δεν ντρέπομαι να ομολογήσω ότι δεν είχα πάει ποτέ αλλά κι ότι δεν μου είχε ποτέ κινήσει την περιέργεια ο τόπος. Τι μεγάλο λάθος ήταν αυτό εκ μέρους μου!!!

Το μόνο (εκτός από τον αρχαιολογικό χώρο) που ήξερα για την περιοχή ήταν τα καλλυντικά Agema. Μου είχαν κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Ακόμη βέβαια δεν έχω δοκιμάσει κάποιο προϊόν της σειράς αλλά…όλα θα γίνουν!

Είσοδος αρχαιολογικού χώρου Δωδώνης – φωτό από Νόα

Μπήκαμε στο μαύρο μικρό αυτοκινητάκι μας και φτάσαμε εντός μισής ώρας σε έναν τόπο που δονείται από ενέργεια. Άλλο να σας το λέω φυσικά κι άλλο να το ζείτε.

Ο τόπος από μόνος του δικαιολογεί τις μεταφυσικές εκφράσεις της ζωής των αρχαίων προγόνων μας.

Είτε κάποιος πιστεύει στα μεταφυσικά, στους χρησμούς του μαντείου της Δωδώνης, στην ιερή βελανιδιά είτε όχι, πηγαίνοντας στον φροντισμένο πλέον αρχαιολογικό χώρο αλλά και βλέποντας την ευρύτερη περιοχή θα καταλάβει το αυτονόητο…!

Ιερή Βελανιδιά Μαντείου Δωδώνης – Φωτό από Νόα

Εδώ το πνεύμα κι η ψυχή από τότε ως και τώρα βρίσκει διέξοδο στην απόλυτη ομορφιά και πλησιάζει ό,τι ο καθένας ερμηνεύει ως θείο!

Η ζέστη εκείνη την ημέρα ήταν ανυπόφορη. Χρειαστήκαμε νερό επειγόντως κάποια στιγμή το οποίο φυσικά δεν είχαμε εξασφαλίσει φεύγοντας από την πόλη.

Βλέπετε πιστεύαμε ότι βρισκόμαστε σε  μια πολιτισμένη χώρα που σέβεται τις ανάγκες όλων των επισκεπτών, Ελλήνων και μη, που είναι φυσιολογικό να διψάσουν και να χρειαστούν νερό κάτω από τον ήλιο των 38+ βαθμών Κελσίου.

Αλλά όχι, όχι….κι όμως όχι!

Ούτε ένας αυτόματος πωλητής για ώρα ανάγκης.

Θέατρο Δωδώνης – Φωτό από Νόα

Νερό δεν μπορούσες να προμηθευτείς πουθενά εντός του αρχαιολογικού χώρου. Με τα πολλά παρακάλια μας άφησαν να πιούμε νερό από μια παροχή για πότισμα!!!!

Νομίζω ότι ακόμη κι οι υπαλληλοι ένιωσαν πολύ άσχημα με το περιστατικό. Αλλά τί να το κάνεις; Νερό πάλι δεν υπήρχε!

Οπότε: Πάρτε νερό μαζί σας, ειδικά αν επισκεφτείτε το χώρο καλοκαίρι!

Επιστρέψαμε τρέχοντας στο ξενοδοχείο όπου μας περίμενε αυτό.

Grand Serai Pool – Φωτό από Νόα

Νιώθαμε εξαντλημένοι, λες και σκάβαμε ολόκληρη τη μέρα. Σβήσαμε τη θερμοκρασία με βουτιές στην δροσερότατη ( το τονίζω για τους κρυουλιάρηδες) πισίνα στο Grand Serai.

Όταν πύκνωσαν τα σύννεφα, επιστρέψαμε στο δωμάτιο για ύπνο και σχέδια για το απόγευμα. Αυτή τη φορά το πρόγραμμα θα περιλάμβανε και τους 4.

Σκοπός ήταν να επισκεφτούμε για τον απογευματινό μας καφέ την “Φρόντζου Πολιτεία”  και να απολαύσουμε την πόλη με τη γοητευτική της λίμνη από ψηλά!

Θέα από «Φρόντζου Πολιτεία» – Φωτό από Booking.com

Ιστορικά στοιχεία

• Η περιοχή ονομαζόταν στα τούρκικα Τζεμ κι εκεί είχε χτίσει το θερινό παλάτι του ο Αλή.
  • Τη δεκαετία του 1960 ο Φρόντζος , πολιτικός, διαμόρφωσε τον μοναδικού κάλλους χώρο, περιλαμβάνοντας τον Ναό της Αγίας Τριάδας και το θέατρο που έχτισε στα πρότυπα του θεάτρου της αρχαίας Δωδώνης, σε χώρο αναψυχής και περιπάτου των Ιωαννιτών.
  • Σήμερα, ο τουριστικός αυτός χώρος, φιλοξενεί Ξενοδοχείο α κατηγορίας, εστιατόριο, αναψυκτήριο, αίθουσες συνεδρίων.

Δυστυχώς δεν έχω δικές μου φωτογραφίες να σας παρουσιάσω μιας και μας έπιασε βροχή και μάλιστα έντονη κι επιπλέον με το χαμό που γινόταν στους κλειστούς χώρους του μαγαζιού δεν βρήκαμε καν τραπέζι με θέα όσο κι αν επιμείναμε και …υπομείναμε.

Το βράδυ μας συνεχίστηκε με μεγαλύτερη επιτυχία ευτυχώς αν και πλέον λόγω βροχής εντελώς εκτός προγραμματισμού.

Βόλτα στους Λιγκιάδες

Trip Advisor φωτό

Εδώ κι ένα χρόνο, ήταν επιθυμία μου να επισκεφτώ την “Κουκουβάγια”, μεζεδοπωλείο και καφενείο με την άλλη απόλυτη θέα προς τα Γιάννενα.

Μαζεύοντας πληροφορίες από ντόπιους έμαθα ότι δεν είναι το μόνο κατάστημα με αυτή την αξιομνημόνευτη θέα. Δίπλα είναι κι η “Σβούρα“. Και τα δύο ψηλά, στο χωριό Λιγκιάδες.

Δεν είναι σκοπός μου να σας ταράξω αλλά η ιστορία έχει πάντα ουσία και νόημα να υπενθυμίζεται.

Οι Λιγκιάδες είναι χωριό που βίωσε γερμανικό ολοκαυτώμα. Το 1943 σφαγιάστηκαν πολλοί κάτοικοι και το χωριό με τα σπίτια και τις αποθήκες τροφίμων κατακάηκε. Μόνοι επιζώντες από τους 96 που εκτελέστηκαν ήταν μια γυναίκα, ένα βρέφος 4 μηνών και δυο νέοι άντρες. Κι αυτοί σώθηκαν από καθαρή τύχη!

Διαβάστε περισσότερα εδώ κι εδώ

Πίσω στα ωραία πάλι!

Οι Λιγκιάδες βρίσκονται σε μια υπέροχη θέση, σκαρφαλωμένοι πάνω στο Μιτσικέλι με ατελείωτη θέα προς τη λίμνη, την πόλη και τον κάμπο των Ιωαννίνων.

Θα βρείτε ένα χωριό περιποιημένο, με κλασικά ηπειρώτικα σπίτια, νοικοκυρεμένα και άριστα συντηρημένα να επιβλέπουν την ασημένια πόλη.

Και τί δε θα ‘δινα να είχα αυτή τη θέα από το μπαλκόνι ή το παράθυρό μου!

Η βροχή δυστυχώς που λέγαμε πριν μας εμπόδισε από το να απολαύσουμε τη θέα τρώγοντας μεζεδάκια και πίνοντας τσιπουράκι.

Παρόλα αυτά, επισκεφτήκαμε το χωριό αφού νύχτωσε κ απολαύσαμε κάτι τέτοιο!

Λιγκιάδες by night – Φωτό άγνωστης πηγής/Διαδίκτυο

Επιστρέφοντας στα Γιάννενα, αφήσαμε τα παιδιά μας να κάνουν μια βόλτα στη βραδινή πόλη με γιαννιώτες φίλους τους, στη γεμάτη νεολαία περιοχή “Σκάλα”. Το καφέ “12” κλέβει την παράσταση στις ηλικίες αυτές κι όχι μόνο.

Ήταν η παλιά ιχθυόσκαλα που “αποβιβάζονταν” τα ψαράκια της λίμνης. Σήμερα, φιλοξενούνται πολλά καφέ και bar – η περιοχή προσφέρεται για κάθε είδους διασκέδαση. Πάνω από όλα για ρομαντική βόλτα με μια αίσθηση παλιού και ιστορικού δίπλα στα τείχη του κάστρου.

Όσο τα παιδιά μας το έπαιζαν “μεγάλοι”, εμείς επισκεφτήκαμε το Διεθνές για “Μόκα 2-2” και παγωτό καϊμάκι. Δεν ξέρετε τί είναι το Μόκα 2-2 και γιατί το καϊμάκι του Διεθνούς είναι must;

Διεθνές – Φωτό από Νόα

Διαβάστε λοιπόν το post «4 Μοναδικές γεύσεις στα Γιάννενα» για να πάρετε μια ιδέα!

Έληξε η δεύτερη μέρα μας , με κάποιες ανατροπές προγράμματος και σχεδίων. Αλλά και τί πειράζει; Μπορεί να μην έγιναν όλα όπως θέλαμε αλλά έγιναν, το καθένα στο χρόνο του και με τον τρόπο του. Δηλαδή ζωντανά κι αληθινά!

Μέρα τρίτη και… τελευταία!

Μαζέψαμε τα πράγματά μας κι αφήσαμε, μετά από ένα χορταστικό πρωινό, το υπέροχο ξενοδοχείο.

Για τους μισούς από εμάς οι διακοπές τελείωσαν εκείνη τη μέρα.

Απολαύσαμε τον καφέ μας στην «κυρά-Φροσύνη» στο μώλο, ανανεώνοντας το ραντεβού μας με τα “υπόλοιπα Γιάννενα”  του χρόνου.

Καφέ «Κυρά Φροσύνη», Γιάννενα – Φωτό από Νόα

Αποχαιρέτησα τον άντρα μου και τον μικρότερο γιο μου παραδίδοντάς τους στα χέρια του express δρομολογίου του ΚΤΕΛ Ιωάννινα – Αθήνα.

Οι δυο που μείναμε πίσω είχαμε κι άλλα σχέδια.

Πηδήξαμε στο πλοιάριο για το νησί με κυριότερο στόχο τις τοιχογραφίες της Μονής Φιλανθρωπινών.

Πλοιάριο Λίμνης Ιωαννίνων – Φωτό από Νόα

Αν είστε λάτρεις της τέχνης, του παλιού, του χρώματος ή ακόμη και της Πίστης, η επίσκεψη αυτή επιβάλλεται!

Όταν φίλοι μας είπαν πως οι τοιχογραφίες θυμίζουν κάτι από τη θεματολογία Ιερώνυμου Μπος κι ότι είναι μοναδικές στον κόσμο, η περιέργειά μου άγγιξε κόκκινα!

Λάδωσα τον μεγάλο μου γιο με βατραχοπόδαρα (τα λατρεύει) μετά την επίσκεψη στη μονή κι έτσι εξασφάλισα την παρέα του.

Την προλάβαμε στο παρά πέντε ανοιχτή (κλείνει στις 14:00 περίπου). Οι τοιχογραφίες είναι πράγματι μοναδικές, πολύχρωμες, υπέροχες! Δεν περιγράφονται με λόγια εύκολα.

Φωτό από monastiria.gr

Θα παρατηρήσετε απεικόνιση των 7 Σοφών της αρχαιότητας! Αναρωτηθήκαμε ευνόητα πώς είναι δυνατόν να περιλαμβάνονται σε χριστιανικό και δη ορθόδοξο ναό. Η απάντηση τα ξεδιάλυνε όλα!

Θεωρήθηκαν οι προάγγελοι του μονοθεϊστικού χριστιανισμού προφητεύοντας την έλευση του Χριστού και για την προσφορά τους αυτή επιβραβεύτηκαν με μια χρωματιστή απεικόνιση!

Δεν επιτρέπονται οι φωτογραφίες μέσα στο ναό γι’ αυτό σας παραθέτω κάποιες από σχετικό άρθρο για τα μοναστήρια του νησιού των Ιωαννίνων.

Έχοντας μείνει πολύ ικανοποιημένη, τήρησα την υπόσχεσή μου και πήγα τον γιο μου για βατραχοπόδαρα σε εστιατόριο του νησιού.

Πανάκριβο και με εμπορικό φαγητό (βαριά λάδια) αλλά με αρκετές λιχουδιές και σε ήσυχο σημείο.

Απολαύσαμε βατραχοπόδαρα και καραβίδες με λίγο λευκό κρασί και επιστρέψαμε στην πόλη, βαρείς και μισοκοιμισμένοι μέσα στο γραφικό καραβάκι!

Καραβίδες – Φωτό από Νόα

Πήραμε το αυτοκίνητό μας για να επιστρέψουμε στην Πωγωνιανή. Αφήσαμε το μοναδικό ραδιοφωνικό σταθμό που έπιανε μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα μέσα σε μια ήρεμη κι ευτυχισμένη σιωπή!

Ανεπιφύλακτα προτείνω να επισκεφτείτε τα Γιάννενα ακόμη και για λίγες μέρες κι οποιαδήποτε περίοδο της χρονιάς!

Φυσικά τα Γιάννενα δεν είναι δυνατό να εξαντληθούν σε 3 μέρες. Είναι όμως αρκετό διάστημα για να πάρει κανείς μια πολύ καλή γεύση της ατμόσφαιρας, της μοναδικότητας και της μαγευτικής ατμόσφαιρας που επιφυλάσσει η Ασημένια Πόλη, όπως μου αρέσει πολύ να την αποκαλώ!

Αν σας αρέσουν οι πληροφορίες και τα ταξίδια μου και θέλετε να μη χάνετε ιδέες που γεμίζουν με χαρά κι ικανοποίηση την κάθε μέρα, μπορείτε να εγγραφείτε στo newsletter «Εβδομάδα σε κλικ» που στέλνω κάθε τέλος εβδομάδας. Περιλαμβάνει όλα τα νέα post του blog, αλλά και extra links που βρήκα ενδιαφέροντα και άξια να μοιραστώ μαζί σας! Ένα mini περιοδικό λοιπόν στο ταχυδρομείο σας συνήθως κάθε Παρασκευή.

Noa's Newsletter!

Great ideas and Fresh news!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Καλή απόλαυση!

Νόα

(Visited 48 times, 1 visits today)

1 Comment

1. Μάνος 25/09/2018 at 09:43

Καταπληκτικές φωτογραφίες και πάλι, ζήλεψα όλη την βόλτα και το παγωτό!