Γιάννενα: 2 βράδια-3 μέρες στην Ασημένια Πόλη! ( μέρος 1ο)

Είναι ανεξίτηλη η εικόνα των Ιωαννίνων από ψηλά!

Πόσο ψηλά δηλαδή; Όσο ψηλά μπορούσε να πετάξει το παλιό ATR της Ολυμπιακής αεροπορίας που μας πήγαινε όταν ήμουν μικρή στα Γιάννενα.

Η μητέρα μου, η θεία μου κι εγώ φτάναμε επιτέλους στον “παράδεισό” μας μιας και λίγη ώρα μετά θα βρισκόμασταν στο αγαπημένο μας χωριό, την Πωγωνιανή, παλιό μεγαλοχώρι του Πωγωνίου, μιας ομάδας χωριών προς τα ελληνο-αλβανικά σύνορα.

Παρόλο που επισκεπτόμουν από μικρή την πόλη αυτή κάθε χρονιά τουλάχιστον δύο φορές, δεν μπορώ να πω ότι την ξέρω, μιας και δεν κουνούσαμε ποτέ ρούπι από το χωριό. Μόνο για επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους κατεβαίναμε με τη μητέρα μου, κι αυτό ΑΝ έβγαινε το πρόγραμμα.

Φέτος, αποφάσισα να πάω με τη δική μου  οικογένεια (άντρα και γιους) στα Γιάννενα και να ξοδέψω όχι 3 ώρες αλλά 3 μέρες (δυο νύχτες) στην ατμοσφαιρική αυτή πόλη.

Περάσαμε υπέροχα, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα τουριστικό μεν αλλά όχι πιεσμένο, που τελικά ικανοποίησε μικρούς και μεγάλους.

Μέρα πρώτη

Φτάσαμε στα Γιάννενα στις 11:30, στο ξενοδοχείο Grand Serai.

Η ευγένεια των ανθρώπων του ξενοδοχείου μου έκανε εντύπωση και τους δίνω συγχαρητήρια. Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην οδό Δωδώνης 33, τον κεντρικότερο δρόμο της πόλης, στο σημείο που βρισκόταν παλιότερα το “Ξενία” των Ιωαννίνων.

Είναι μεγαλοπρεπέστατο, κυριολεκτικά σαν σεράι! Έχει πετύχει δηλαδή τον σκοπό του να θυμίζει κάτι από ηπειρώτικη παράδοση αλλά και από την πολυτέλεια της λαμπρής εποχής που έζησε η πόλη επί Αλή. Υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες απόψης ανάμεσα στους Γιαννιώτες  σχετικά με την αισθητική του ξενοδοχείου … εγώ όμως κρατώ ότι ήτα ένα άριστο ξενοδοχείο για να ξοδέψει κανείς 3 μέρες διακοπών!

Μπορείς εδώ να βρεις ακόμη την προσφορά που εκμεταλλευτήκαμε μέσω του ekdromi.gr, και ζήσε για λίγο “Σαν πασάς στα Γιάννενα”! Δες εδώ και την προσφορά για την 28η Οκτωβρίου στο Grand Serai.

Βόλτα στην Πόλη και πρώτος σταθμός!

Η παράδοση του δωματίου θα γινόταν στις 14:30. Άρα είχαμε ατελείωτο χρόνο να κάνουμε την πρώτη μας βόλτα.

Πήραμε να κατηφορίζουμε την οδό “Δωδώνης” με κατεύθυνση τη λίμνη. Ο δρόμος αλλάζει δυο φορές ακόμη όνομα. Από Δωδώνης γίνεται Αβέρωφ κι ύστερα Λεωφ. Κ.Καραμανλή για να καταλήξει έτσι στο Κάστρο και στο μώλο της Παμβώτιδας όπου δένουν τα πλοιάρια που σε πηγαίνουν στο νησί.

Άποψη της ‘»Όασις» – φωτό από Νόα

Κάναμε στάση για τις απαραίτητες φωτό έξω από την καφετέρια “Όαση” ( με το ωραίο graffiti ) στο κέντρο των Ιωαννίνων, πριν  προχωρήσαμε προς το περίφημο «Ρολόι».

Graffiti δίπλα από «Όασις» – φωτό από Νόα

Η επόμενη στάση στο Ρολόι ξεκαθαρίζει για όσους αγαπούν την ιστορία το γιατί το οικοδόμημα αυτό έμεινε ιστορικό.

Ρολόι Γιάννενα – Φωτό από Νόα

Βλέπετε, οι μνήμες παραμένου ζωντανές σε μια πόλη (από τις πολλές της Ελλάδας) όπως τα Γιάννενα που έζησαν μέσα στον προηγούμενο αιώνα πολλές ιστορικές χαρές αλλά και κινδύνους και κατάφεραν σχεδόν αλώβητες να ανακάμψουν.

Φωτό από Νόα

Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας προς τη λίμνη, περνώντας μπροστά από το πάντα εντυπωσιακό για μένα κτήριο της Τράπεζας Ελλάδος με το υπέροχο γλυπτό του Πάρι Πρέκα «Πύρρος & Δωδώνη» να το κοσμεί από το 1966. Δεν μπορώ να μην θαυμάσω αυτό το επιτοίχιο γλυπτό κάθε μα κάθε φορά που περνάω από μπροστά του!

Γλυπτό «Πύρρος και Δωδώνη» Π.Πρέκα – φωτό από Νόα

Μια στάση επίσης για “βιτρινοθεραπεία” μπροστά από το κοσμηματοπωλείο “Ζήνας”  (Αβέρωφ 32 ) και κυρίως μπροστά από την αγαπημένη μου βιτρίνα με ασημένια κοσμήματα κι άλλα αργυρά αντικείμενα “Καριοφύλλης”.

Επίσης νέα ανακάλυψη που θα τιμήσω δεόντως μιας κι έχει εξαιρετικές τιμές για το γούστο και το μεράκι που φαίνεται να επενδύθηκαν στις δημιουργίες είναι το διαδικτυακό apoplanity.gr με το τέλειο όνομα!

Τί να κάνουμε έχω τις αδυναμίες μου!

Πολλές άλλες γωνιές μου τράβηξαν το φωτογραφικό ενδιαφέρον μέχρι να φτάσουμε στο μώλο.

Ξενοδοχείο Metropolis – Φωτό από Νόα

Ο υδράργυρος ήταν στα ύψη κι η υγρασία στα Γιάννενα είναι πάντα παρούσα (λίγο ή πολύ) κάνοντας την ατμόσφαιρα πιο δυσάρεστη τις πολύ ζεστές μέρες.

Έτσι, φτάνοντας στο μώλο, κάναμε μια στάση στα δροσερά και σκιερά παγκάκια του μώλου για να φάμε την μπουγάτσα που εξασφαλίσαμε λίγο πριν από το αγαπημένο και αξεπέραστο Select!

Διάβασε εδώ για «4 μοναδικές γεύσεις στα Γιάννενα»!

Άμαξα στο μώλο στα Ιωάννινα – φωτό από Νόα

Απολαύσαμε λίγο τη θέα, χωρίς όμως να πιούμε τον καφέ μας στον παραδοσιακό μου “Μακρή”, λόγω περιορισμένης ώρας που είχαμε στη διάθεσή μας.

Ο “Μακρής” δεν είναι φυσικά η μόνη μοντέρνα καφετέρια που υπάρχει πια στο μώλο. Σε αντίθεση με παλαιότερα που πήγαινα εγώ στα Γιάννενα, τώρα δεν ξέρεις πού να πρωτοκαθήσεις. Όποιο κατάστημα όμως κι αν διαλέξεις η θέα στην αιώνια λίμνη είναι υπέροχη, κι αυτό είναι τελικά που μετράει.

Σκιά στα πλατάνια του μώλου στα Ιωάννινα – Φωτό από Νόα

Κατά τη γνώμη μου βέβαια, το ωραιότερο σημείο να απολαύσεις από κοντά τη θέα της λίμνης πίνοντας ή τρώγοντας, είναι από τον Ναυτικό Όμιλο Ιωαννίνων, ή κάνοντας μια βόλτα στο παραλίμνιο, ιδανικά κατά το σούρουπο.

Φετιχιέ Τζαμί στο Ιτς Καλέ : Γιάννενα – Φωτό από Νόα

Δόση Πολιτισμού: Μουσείο Αργυροτεχνίας

Υπάρχουν αρκετά μέρη να επισκεφτείς στο Κάστρο, όλα πολύ κοντά το ένα στο άλλο ακόμη και πεζή.

Γνωρίζοντας ότι δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε όλα όσα θέλαμε, επιλέξαμε την επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας, στο Ίτς Καλέ. Αφήσαμε για μελλοντική τέρψη το Βυζαντινό μουσείο του κάστρου. Διασχίσαμε το Ιτς Καλέ και φτάσαμε στο εντυπωσιακό κτήριο του μουσείου.

Με μια λέξη…υπέροχο!

Λιτό, ηπειρώτικο, αλλά και ταυτόχρονα πλούσιο σε λαμπερά εκθέματα και πολύ ελκυστικό στην περιήγηση ακόμη και για αρσενικούς έφηβους που καμία σχέση δεν έχουν με το ασήμι και το κόσμημα. Έχουν όμως βαθιά και ειλικρινή αγάπη για τον τόπο και την πατρίδας τους.

Άποψη εισόδου στο Μουσείο Αργυροτεχνίας Γιάννενα – Φωτό από Νόα

Στο μουσείο παίρνεις μια άριστη ιδέα για την ιστορία του ασημιού και της επεξεργασίας του στην αγαπημένη του πόλη, αλλά και στην ευρύτερη ηπειρώτικη γη.

Περιδέραιο – Φωτό από Νόα

Μην χάσετε το καφενείο του μουσείου, το οποίο είναι από τα ομορφότερα σημεία της πόλης για να απολαύσεις τον καφέ , τον χυμό ή την μπύρα σου. Είναι ένα καφενείο βουτηγμένο στο κέντρο μιας καστροπολιτείας! Πόσο συχνά το βρίσκετε αυτό;

Άποψη εισόδου μουσείου Αργυροτεχνίας Γιάννενα και τειχών Κάστρου – Φωτό από Νόα

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να απολαύσουμε την αρκετά δροσερή πισίνα του, αφού εφοδιάστηκαν τα καμάρια μας με δύο τεράστια σουβλάκια.

Όσο αυτά έτρωγαν, εμείς είχαμε την ευκαιρία να χαζέψουμε τα αγάλματα στρατιωτικών ηρώων τα οποία βρίσκονται δίπλα στο κτήριο της 8ης Μεραρχίας  και στο Ρολόι, επί της οδού Αβέρωφ πια.

Κτήριο 8ης Μεραρχίας Αφιερωμένο στον Χ.Κατσιμήτρο – Φωτό από Νόα

Τα σύννεφα ήταν παρέα μας από το απογευματάκι και μετά, πράγμα πολύ συνηθισμένο στα Γιάννενα. Η ζέστη όμως ήταν αρκετή, πράγμα που έκανε την παραμονή στην πισίνα απολαυστική.

Χ. Κατσιμήτρος – Φωτό από Νόα

Βραδινή έξοδος

Δειπνήσαμε στο ξενοδοχείο σε μια πολύ όμορφη και πολυτελή τραπεζαρία, νόστιμα φαγητά, ντόπιας κουλτούρας και πολλά άλλα. Ο μπουφές ήταν αρκετά πλούσιος από ορεκτικά, σαλάτες, φρούτα, γλυκά…γενικά είχες ό,τι τραβάει η ψυχή σου!

Τραπεζαρία Grand Serai – φωτό από Νόα

Περιμέναμε τους φίλους μας στο πολυτελέστατο lobby του ξενοδοχείου. Βελούδινοι καναπέδες και μπερζέρες, πιάνο με ουρά που δυστυχώς δεν το εκτιμήσαμε σε ώρα δράσης και γενικά μια έντονη αίσθηση πολυτέλειας που αναρωτιόσουν αν ήθελες τελικά να την απαρνηθείς για να πιεις ποτό στον νεανικό δρόμο της πόλης.

Επιμείναμε όμως στην επιλογή μας και δικαιωθήκαμε!

Οδός Κάλαρη – Φωτό από photoioannina.blogspot.com

Με βαρύ στομάχι, κατηφορίσαμε για άλλη μια φορά τη Δωδώνης, προς το μώλο χωρίς όμως να φτάσουμε ως εκεί. Μείναμε στο ύψος της οδού “Καλλάρη ή Κάλαρη”  όπου βρίσκεις αμέτρητα bar, cafe αλλά κι άλλα μαγαζιά κυρίως υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Άπειρες επιλογές για να σβήσει κανείς τη δίψα του και να χορτάσει την πείνα του με διάφορες γιαννιώτικες γεύσεις.

“Κάλαρη”  λοιπόν, με τραπέζια αραδιασμένα στους δρόμους και μουσικές να ξεχύνονται από παντού ικανοποιώντας  όλα τα γούστα.

Κυριαρχεί μια ελαφρά εναλλακτικότητα, που μας έπεσε ιδιαίτερα ταιριαστή. Η ατμόσφαιρα μου θύμισε τις νεανικές μου διακοπές τη δεκαετία του 90! Πήρα καλή ένεση ανάμνησης και νοσταλγίας.

Logo»Bar 13″ Γιάννενα

Καθίσαμε στο bar “13” με παρέα που είχαμε να απολαύσουμε αρκετό καιρό και φυσικά και με τους δύο έφηβους γιους μας.Με τον μεγάλο μας γιο, τσουγκρίσαμε για πρώτη φορά τα ποτά μας! “Κάπως” μου φάνηκε να σας πω την αλήθεια. Ξέρω ότι μεγάλωσε αλλά κάποια πράγματα με πιάνουν εξαπίνης όσο κι αν τα έχω επεξεργαστεί.

Τα Γιάννενα είναι πολύ ζωντανή πόλη όλες τις ώρες της μέρας.Έχει πολλούς νέους ανθρώπους, φοιτητές ή μη (μιας κι ήταν μέσα Αυγούστου) που διασκεδάζουν χαλαρά σε μια ατμόσφαιρα ήπιων ρυθμών, ειδικά όταν οι ρυθμοί αυτοί συγκρίνονται με την “ταχύπολη” που λέγεται Αθήνα!

Τα παιδιά μας βαρέθηκαν γρηγορότερα από εμάς και επέστρεψαν μόνοι τους στο ξενοδοχείο ψάχνοντας pockemon στη διαδρομή. Πώς ταιριάζει τώρα η μπύρα με τα pockemon ένας Θεός ξέρει!!!!!

Η πόλη είναι ασφαλής, θυμίζοντας ακόμη την Αθήνα παλαιότερων δεκαετιών!

Τελειώσαμε τα ποτά μας κι επιστρέψαμε με χαλαρό περπάτημα (max 20 λεπτά) στο ξενοδοχείο και κυριολεκτικά “λιποθυμήσαμε” από την κούραση στα κρεβάτια μας.

Η επόμενη μέρα ήταν ήδη προγραμματισμένη!

To be continued…

Αν βρίσκετε ενδιαφέρον στα post μου μοιραστείτε τα και εγγραφείτε στο newsletter μου «Εβδομάδα σε κλικ«. Μια φορά την εβδομάδα (εκτός απροόπτου) θα σας ενημερώσνω γαι τις δημοσιεύσεις μου αλλά και για κάθε link που βρήκα ενδιαφέρον την εβδομάδα που πέρασε!

Noa's Newsletter!

Great ideas and Fresh news!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Καλή απόλαυση!

Νόα

(Visited 73 times, 1 visits today)

5 Comments

1. Pingback: 28η Οκτωβρίου: Απόδραση στη "Γη του ΟΧΙ" | To Noa's Better

2. Pingback: Γιάννενα: 2 βράδια-3 μέρες στην "Ασημένια Πόλη" (μέρος 2ο)

3. Manos 21/09/2018 at 07:55

Δε χάνω πόστο!

4. Manos 18/09/2018 at 10:34

Πολύ ωραία βόλτα και καταπληκτικές φωτογραφίες. Περιμένω ανυπόμονα την συνέχεια!

1. Νάντια 18/09/2018 at 17:17

Είσαι πάντα εδώ ;
      Ευχαριστώ… τώρα που τις βλέπω τις φωτό μου αρέσουν πιο πολύ κι εμένα.