ΠΟΡΟΣ: Ο ΑΠΡΟΣΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑΣ

Ο απρόσμενος αυτός έρωτας ξεκίνησε τον Αύγουστο 2018. Ο Πόρος μπήκε στην καρδιά μου σαν «ειρηνικός εισβολέας» και θα τον θυμάμαι πάντα για δύο λόγους.

Ο πρώτος λόγος είναι ότι υπήρξε η πρώτη εκδρομή που έκανα στη ζωή μου ως μητέρα, αφήνοντας τα παιδιά μου μόνα τους στην Αθήνα. Η υψηλή επίβλεψη του παππού υπήρχε φυσικά, αλλά ναι, στην πραγματικότητα έμειναν μόνα τους για πρώτη φορά και διανυκτέρευσαν στο κλειδαμπαρωμένο διαμέρισμά μας.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι ο Πόρος απευθείας συνδυάστηκε με το χαστούκι «Πάει! Μεγάλωσαν!» που κάθε γονιός τρώει (ξαφνικά συνήθως) κάποια στιγμή!

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ενώ είχα μικρές προσδοκίες τελικά έμεινα ενθουσιασμένη με τον Πόρο. Είχα επισκεφτεί το νησί μικρή, με τη μητέρα μου και δεν μου πολυάρεσε (συγκρινόμενος με την Ύδρα που επίσης πρωτοείχα δει την ίδια μέρα), ενώ την ίδια απογοητευτική ανάμνηση είχα κι από μια επίσκεψη στο Κέντρο παρουσίασης νεοσύλλεκτων πριν από περίπου 20 χρόνια για ….φαντάζεστε γιατί!

Αυτά είναι όμως παρελθόν και το παρελθόν οφείλει να μένει ανάμνηση και τίποτε άλλο!

Φύγαμε με τον άντρα μου μια πολύ ζεστή μέρα στα τέλη του Αυγούστου, έχοντας επιστρέψει από τις σύντομες διακοπές μας στο βουνό (καλοκαίρι επισκεπτόμαστε πάντα βουνά) κι έχοντας συνειδητοποιήσει κι οι δύο ότι δεν καταφέραμε να χαλαρώσουμε σχεδόν καθόλου (οικογενειακοί λόγοι).

Εγώ θα ξαναέπεφτα με τα μούτρα στη δουλειά εντός 4-5 ημερών κι είχα ανάγκη επειγόντως για διακοπές. Κανονίσαμε την απόδραση στον Πόρο μέσα σε μια μέρα.

Δαλέξαμε τον προορισμό αυτό καταρχάς διότι είναι σε «απόσταση βολής» από την έδρα μας, την Αθήνα, κατά δεύτερον μπορούσαμε να πάμε με το αυτοκίνητο (αλλά και με άλλους τρόπους) και διότι βρήκαμε διαμονή σε ένα καταπληκτικό ξενοδοχείο. Αλλά ας τα πάρουμε ένα-ένα τα πράγματα με ψυχραιμία.

Πώς να πάτε στον Πόρο;

Οι άλλες επιλογές που έχει κανείς για να πάει στον Πόρο θα τις βρείτε εδώ.

Εν συντομία οι επιλογές για να φτάσετε στον Πόρο από την Αθηνα είναι οι εξής:

• Από το λιμάνι του Πειραιά με Flying Dolphin το οποίο δεν παίρνει οχήματα παρά μόνο επιβάτες. Η διαδρομή διαρκεί περίπου 1 ώρα κι εκτελείται από την εταιρία Hellenic Seaways .
  • Από το λιμάνι του Πειραιά με Flying Cat το οποίο επίσης δεν παίρνει οχήματα. Η διαδρομή διαρκεί περίπου 1 ώρα και 20΄. Σταματάει και στο νησί της Αίγινας καθώς και στα Μέθανα πριν φτάσει στον Πόρο. Οπότε θα μπορούσατε να το συνδυάσετε και με έναν καφέ στη φιλική κι όμορφη Αίγινα. Το δρομολόγιο εκτελείται από την Κοινοπραξία Αργοσαρωνικού
  • Οδικώς, είτε με ΚΤΕΛ με προορισμό τον Γαλατά, είτε με αυτοκίνητο (Αθήνα-Κόρινθος-Μέθανα-Γαλτάς).
  •  Από τον Γαλατά μπορούμε να περάσουμε απεναντι στον Πόρο είτε με βάρκα-ταξί διάρκεια 5΄, είτε με μικρό ferry που παίρνει και οχήματα και η διαρομή του διαρκεί κι αυτή λιγότερο από 10΄.

∗ Στον Πόρο υπάρχει δωρεάν parking στο λιμάνι για τα οχήματα.

Εμείς επιλέξαμε να ταξιδέψουμε με το αυτοκίνητο. Η Πελοπόνησος είναι από τα αγαπημένα μας μέρη. Η διαδρομή δεν είναι και πολύ μεγάλης διάρκειας (περίπου 2,5 ώρες) κι εμάς το καράβι δεν μας ενθουσιάζει. Επίσης θα μέναμε μόνο ένα βράδυ και θυμίζω και πάλι ότι τα παιδιά ήταν μόνα τους και θέλαμε να έχουμε ανά πάσα ωρα και στιγμή απόλυτη ανεξαρτησία κινήσεων. Άρα το αυτοκίνητο μας ήταν απαραίτητο.

Ο δρόμος εύκολος , με καλή σήμασνη και χωρίς κίνηση (ήταν καθημερινή) με το extra bonus ότι περάσαμε από την αρχαία Επίδαυρο η οποία είναι μια κούκλα από ψηλά. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία να μοιραστώ μαζί σας μιας και δεν σταμάτησα για να μη χάσω λεπτό! Σας βρήκα όμως μια από τι διαδίκτυο που δείχνει το μέρος του μεγαλείου της.

Ancient Epidaurus

Φτάσαμε στο Γαλατά και από τη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στην «παντόφλα» εντός 10 λεπτών ξεμπαρκάραμε στο λιμάνι του Πόρου μπροστά από το Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικού, που στεγάζεται στον πρώτο Ναύσταθμο της Ελλάδας.

Μια εικόνα χίλιες λέξεις!

Οι πρώτες εντυπώσεις από τον Πόρο

Ο Πόρος είναι μια πανέμορφη γωνιά που «φωνάζει Ελλάδα»!

Περιμένοντας στο Γαλατά να μπούμε στο πλεούμενο, εγώ ήδη είχα ξεκινήσει να περιπλανιέμαι νοητά στα σοκάκια του νησιού τα οποία φαίνονταν ξεκάθαρα. Το Ρολόι , σήμα κατατεθέν του νησιού, δέσποζε μέσα από τα περιποιημένα σπίτια κοιτάζοντας αγέρωχα προς το Μωριά. Αξίζει να ανέβει κανείς πάνω στο ρολόι, η θέα είναι απίθανη. Από εκεί πάνω, μπορείς να δεις καθαρά και το λεμονοδάσος του Πόρου που βρίσκεται απέναντι στο Γαλατά! Ερωτευμένη ήδη πάτησα το πόδι μου στο νησί γνωρίζοντας ότι το 24ωρο που θα ακολουθούσε δεν μπορεί να με απογοήτευε.

Είχα δίκιο!

Αφήσαμε τη «χώρα», προσωρινά χωρίς επίσκεψη, για να βρούμε το ξενοδοχείο μας, να αφήσουμε τα πράγματά μας και να έρθουμε σε «γνωριμία με το σπίτι μας».

Poros Image Hotel

Noa's Newsletter!

Great ideas and Fresh news!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Διαμονή στον Πόρο

Διανυκτερεύσαμε στο Poros Image. Είχαμε πάρει πληροφορίες ότι το ξενοδοχείο είναι περιποιημένο, οικογενειακό και καθαρό, σε καταπληκτικό σημείο, έχοντας απίθανη θέα προς την χώρα. Δεν είχα καμία αμφιβολία για το τελευταίο μιας κι ήταν παλιά το «Ξενία«του Πόρου. Δεν έχω δει ποτέ  Ξενία σε άσχημο σημείο. Πάντα φιλέτα διάλεγε το δημόσιο για τα συμφέροντά του! Τότε τα έφτιαχνε και τώρα τα πουλάει – τί να κάνουμε!

Από την πρώτη μέχρι και την τελευταία στιγμή της διαμονής μας στο ξενοδοχείο μείναμε ευχαριστημένοι

Τα δωμάτια ευρύχωρα και πεντακάθαρα. Το δωμάτιό μας είχε άπλετη θέα στη χώρα του νησιού, βλέποντας όλο το κομμάτι του κόλπου προς τον Γαλατά. Οι υπάλληλοι ευγενικοί (χωρίς ιδιαίτερη ζεστασιά) κι εξυπηρετικοί.

Pros Island by Noa

Γνωρίζαμε ότι το ξενοδοχείο έχει οργανωμένη παραλία και πισίνα. Ενημερώνω για τους μελλοντικούς επισκέπτες που διαβάζουν το post αυτό τα ακόλουθα:

• Η παραλία έχει ομπρέλες, ξαπλώστρες και δίνονται από το ξενοδοχείο πετσέτες θαλάσσης για τους επισκέπτες που θέλουν να την επισκεφτούν. Υπάρχει μπαρ κι εστιατόριο (με συγκεκριμένο ωράριο) και σε καμία περίπτωση δε θα διψάσετε ούτε και θα πεινάσετε.
    by www.porosimage.com

Υπάρχει ντουσιέρα, στοιχείο απαραίτητο και θα εξηγήσω σε λίγο το γιατί . Παρά το γεγονός ότι από αυτά που σας ανέφερα δε λείπει τίποτε από τα απαραίτητα για να χαρακτηρίζεται μια παραλία «οργανωμένη», υπάρχει κάτι που απουσιάζει, χωρίς να μπορώ να σας πω τί ακριβώς. Νιώθεις ότι υπάρχουν τα minimum  και καμιά προσπάθεια δεν έχει γίνει για το κάτι παραπάνω.

• Η πισίνα είναι μικρή και σε περιορισμένο χώρο. Δεν μπορεί να εξυπηρετήσει με άνεση μεγάλο αριθμό επισκεπτών. Αν λοιπόν ονειρεύεστε μια διαμονή με άραγμα και cokteil by the pool μάλλον δεν είναι το μέρος σας. Παρόλα αυτά, τη δουλειά της την κάνει, κυρίως σε ένα νησί που δε φημίζεται για τις παραλίες του. Είναι στα «συν» του ξενοδοχείου.

Μόνο αρνητικό της διαμονής μας είναι το πρωϊνό

Όπως ανέφερα και προηγουμένως περιγράφοντας την παραλία του ξενοδοχείου, έτσι κι από τον μπουφέ του πρωϊνού δεν λείπει τίποτα. Όλα όσα χρειάζεται κανείς για να χορτάσει προσφέρονται. Παρόλα αυτά λείπει η ποιότητα στην παροχή αυτή, η αγάπη και το μεράκι του μάγειρα σίγουρα απουσίαζε κι αυτό φαινόταν στις πλαδαρές γευστικά παρασκευές. Η λέξη άχαρο ταιριάζει και στο «παρουσιαστικό» του μπουφέ. Ο καφές που προσφερόταν στον μπουφέ του πρωϊνού «δεν πίνεται» και καμιά επαφή με αυτό που λέμε ντόπια προϊόντα και κουζίνα. Ξέρω ότι στην επιχείρηση του ξενοδοχείου υπάρχει και «νέο αίμα» και μου κάνει εντύπωση το ότι καμία προσπάθεια «εκσυγχρονισμού» της παροχής δεν έχει γίνει. Προσφέρουν Αμερικάνικο πρωϊνό λες κι είναι κάτι το σύγχρονο και θετικό. Είμαι απολύτως λάτρης του «ελληνικού πρωϊνού» και η ευρύτερη περιοχή δεν υπολείπεται πρώτων υλών και διατροφικής παράδοσης. Δεν διανοούμαι να «πουλάς» Πόρο και να ταϊζεις αμερικάνικα.

Άρα, ψηφίζουμε ελληνικά σας παρακαλώ!

Επειδή ο σχολιασμός του πρωϊνού είναι αυστηρός κι επειδή τυχαίνει να γνωρίζω πόσο δύσκολο είναι στην Ελλάδα του «πάντα» κι όχι μόνο του 2017 (εντός κρίσης ) να συντηρείς μια επιχείρηση και δη ένα ξενοδοχείο, διακιολογώ την παραμέληση κάποιον παροχών του ξενοδοχείου. Ίσως οι άνθρωποι δεν μπορούν να παλέψουν με όλα τα γιγάντια έξοδα κι υποχρεώσεις αυτη τη στιγμή. Αυτό δεν παύει να κάνει αυτές τις παροχές να είναι όπως είπα παραμελημένες, δημιουργώντας υποδεέστερο προφίλ για το ξενοδοχείο από αυτό που του αξίζει.

Η φωτό από το υπέροχο site του Οδυσσέα Μπόγιογλου mykitchenstories.com πάνω στο οποίο έπεσα τυχαία ψάχνοντας μια ωραία φωτγραφία ελληνικού πρωϊνού – Μην καθυστερείτε επισκεφτείτε το !

Οι παραλίες του νησιού

Είχα ακούσει ότι ο Πόρος δεν έχει καλές παραλίες. Πάντα κρατάω μικρό καλάθι όταν ακούω κριτικές (καλές ή κακές),  ειδικά ατόμων που δεν γνωρίζω καλά. Το σχόλιο αυτό βέβαια το είχα διασταυρώσει επαρκώς και παρά το γεγονός αυτό, μόλις είδα από το δρόμο τις παραλίες το αμφισβήτησα. Προσεγγίζοντας το ξενοδοχείο μας από το λιμάνι, περάσαμε από μια-δυο παραλίες με καταπράσινα δροσερά νερά. Μικρές και ειδυλλιακές θα έλεγε κανείς.

by www.poros.com

Προϊδεασμένοι, αποφασίσαμε να κάνουμε πρώτα ένα γύρο σε όλες τις παραλίες του νησιού (που είναι πολύ μικρό) για να πάρουμε μια εικόνα των επιλογών μας, να ρουφήξουμε την αύρα  και να καταλήξουμε σε ποιά παραλία θα αράξουμε στο τέλος. Πριν εγκαταλείψουμε το ξενοδοχείο λοιπόν κάναμε μια βόλτα αλλά και μια βουτιά στην παραλία που σας έλεγα νωρίτερα. Ομορφούλα και οικογενειακή, με τις ανέσεις που προανέφερα ΑΛΛΑ, λάσπη ο πυθμένας, με μια κάποια δυσάρεστη μυρωδιά και αρκετά σκουπιδάκια μιας και βλέπει στο πέρασμα του Γαλατά, πολυσύχναστο από καράβια και σκάφη. Ευτυχώς υπάρχει ντους που λέγαμε… Για κάτι περίεργους σαν εμένα είναι οι παροχές αυτές!

Poros image alley to private beach by Noa

Όλες οι παραλίες όταν τις βλέπεις από το δρόμο είναι όμορφες και δελεαστικές μέσα στο λιοπύρι του καλοκαιριού όμως όχι ιδιιατερα απολαυστικές για να περάσεις όλη τη μέρα σου εκεί. Ο πυθμένας της θάλασσας είναι σχεδόν παντού μαλακός και τα νερά θολά. Η άμμος είναι σκληρή και οι παραλίες δεν ήταν και πολύ καθαρές ή περιποιημένες.

Αναμφισβήτητα για μένα, η πιο εντυπωσιακή παραλία του νησιού είναι ο Ρώσικος ΝαύσταθμοςΕκεί ήταν και ο τελικός μας προορισμός για μπάνιο.

photo by iporos.com

Είναι σαν σκηνικό «Αγγελόπουλου«. Τα απομεινάρια ενός κτηρίου με ιστορία, πηγαίνεις πίσω περίπου 250 χρόνια και βλέπεις κάπου μέσα από τα γκρέμια μια Τσαρίνα, έναν Σουλτάνο και πολλούς Ρώσους ναύτες να δουλεύουν ακατάπαυστα προετοιμάζοντας τρόφιμα κι άλλα εφόδια για την ανατροφοδοσία του τότε Ρωσικού στρατού που έπλεε νικηφόρα στη Μεσόγειο. Παρά το γεγονός ότι γοητεύτηκα από τον Ρώσικο Ναύσταθμο, δεν άλλαξα την άποψή μου γαι τα»νερά και τις αμμουδιές» του Πόρου.

Άρα καταλήγουμε ότι μια χαρά ήταν η πισίνα του ξενοδοχείου κι αν είχα και άλλη μέρα θα την πέρναγα εκεί!

Μπορείτε να βρείτε όλες τις παραλίες του νησιού εδώ.

Βόλτα στον Πόρο

Το νησί ίεναι μικρό και προσφέρεται για «αυτοκινητάδα». Δεν ξερω αν αξίζει να κάνει κανείς το γύρο όλου του νησιού (δεν ξέρω αν είναι εφικτό κιόλας).

Εμείς, συνεχίσαμε πέρα από το Ρώσικο Ναύσταθμο προς τα βόρεια του νησιού, όπου αρχίζει και γίνεται πιο άγριο κι απρόσιτο. Ειχαμε προχωρήσει κάπως όταν μια έντονα δυσάρεστη μυρωδια μας κατέκλεισε κι αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στη βάση μας, να αράξουμε για λίγο στο δωμάτιό μας και να εξορμήσουμε το βράδυ στη χώρα του μικρού νησιού. Η μυρωδιά δεν ξέρω από τί προερχόταν – ίσω κάποια επεξεργασία λιμμάτων ή ίσως να σχετιζόταν με υδατοκαλλιέργειες που συναντήσαμε στο δρόμο μας.

Επιστρέφοντας προς το ξενοδοχείο, αποφασίσαμε τελικά να «ελέγξουμε» και την άλλη πλευρά του νησιού για να δούμε αν υπήρχε κάποια παραλία ή άλλο δελεαστικό σημείο που θα θέλαμε να επισκεφτούμε την επόμενη μέρα, ίσως για καφέ είτε για μια τελευταία βουτιά. Περάσαμε κι από τις παραλίες της Νότιας μεριά αλλά δεν υπήρξε κάποια που να έκανε τη διαφορά για εμάς.

Το βράδυ της διαμονής μας δεν το απόλαυσα διότι ανέβασα πυρετό και δυστυχώς δεν έχω πολλά να μοιραστώ μαζί σας. Έφαγα άρον-άρον κάπου για να πάρω αντιπυρετικό κι έκανα μια μικρή βόλτα στα σοκάκια μόλις ένιωσα λίγο καλύτερα. Δεν θα έφευγα αν δεν το έκανα αυτό. Αποζημιώθηκα! Πανέμορφα, ζωντανά σοκάκια νοικοκυραίων με έντονο το στοιχείο της ενεργής καθημερινής ζωής κι όχι μόνο του τουριστικού χαρακτήρα του νησιού! Πολλές κρυμένες ταβερνούλες με όμορφες, μυρωδάτες αυλές και γραφικη θέα προς το Γαλατά. Είναι για πολλές φωτογραφίες από εκεί πάνω!

Photo by Noa – www.tonoasbetter.com

Χώρα – Ο Άσσος στο μανίκι

Για μένα «όλα τα λεφτά» ήταν η Χώρα. Αμφιθεατρική, σαν σκηνικό μυθιστορήματος (θα μου ταίριαζε να διαβάζω Καραγάτση με θέα την Πελοπόννησο από κάποιο στενό της χώρας) αλλά ανθρώπινη και ζωντανή. Φωνάζει ότι κατοικείται από ανθρώπους καθημερινούς. Μια βόλτα στο λιμάνι σε διαβεβαιώνει γι’ αυτό. Ταμπέλες δικηγόρων, οδοντιάτρων κι άλλων επαγγελματιών κρέμονται έξω από πανέμορφα ανακαινισμένα κτήρια και σπίτια. Δε βλέπεις μόνο rooms to let ή τουριστικά είδη. Από τη μια βλέπεις τα καταστήματα στο λιμάνι-μαρίνα της κι από την άλλη σκάφη εκατομμυρίων και πολύ νεαρό τουρισμό που έχει επιλέξει να γνωρίσει με σκάφος τα νερά του Σαρωνικού!

Φύγαμε με μισή καρδιά και υποσχεθήκαμε ο ένας στον άλλο ότι την επόμενη φορά που θα βρεθούμε στον Πόρο θα την περάσουμε περπατώντας στα πανέμορφα και νοικοκυρεμένα στενά ανακαλύπτοντας μαγαζάκια, καφενέδες και ταβερνεία.

Συμπέρασμα

Αν θέλετε μια σύντομη απόδραση από την Αθήνα ή από άλλη πόλη της νότιας Ελλάδας, ο Πόρος ενδείκνυται! Αν πάλι είστε κάποιος επισκέπτης στην πατρίδα μας κι έχετε μια σύντομη διαμονή στην Αθήνα κι επιθυμείτε να πάρετε μια γεύση από ελληνικό νησί, ο Πόρος είναι ιδανικό σκηνικό. Είναι προορισμός παντός καιρού (εντάξει! όχι χιονιά) που θα σας κάνει εύκολα να ξεχάσετε τη βοή της πόλης και την «αστική μυρωδιά».

Πλησιάζει Καθαρή Δευτέρα και προτείνω το νησί ανεπιφύλακτα. Μπορείτε να το κάνετε και ημερήσια εκδρομή, ξεκινώντας νωρίς από την πόλη και γυρνώντας αργά το βράδυ οδηγώντας προσεκτικά και υπομονετικά!

Μιας και δεν είναι ιδανικό νησί να απολαύσετε τον ήλιο και την αμμουδιά θα έλεγα να μην το προτιμήσετε για μεγάλες καλοκαιρινές διακοπές. Ιδανικά θα ξαναπήγαινα στον Πόρο από Μάιο κι έως Οκτώβριο χωρίς δεύτερη σκέψη. Θα ξαναέμενα στο ξενοδοχείο Poros Image ή σε κάποιο κατάλυμα στη Χώρα όπως π.χ αυτό.

Πηγές πληροφοριών

Αυτές χρησιμοποίησα κι εγώ όταν βρέθηκα στον Πόρο μιας και δεν είχα κάνει καμία απολύτως προετοιμασία.

poros image hotel

booking.com

poros.com

discovergreece.com

kathimerini.com

Σας αφήνω να απολαύσετε μερικές λαχταριστές φωτογραφίες που μυρίζουν θαλασσινή, καλοκαιρινή αύρα!

Νόα

SaveSave

SaveSaveSaveSaveSaveSave

(Visited 69 times, 1 visits today)

2 Comments

1. Pingback: 4 Μοναδικές γεύσεις στα Γιάννενα!